Saturday, September 19, 2009

Salam Aidilfitri 1430H

1 Syawal menjelang tiba, walaupun hati terasa sedih hendak meninggalkan Ramadhan bulan yang penuh dengan keberkatan dan ganjaran namun tetap terselit perasaan gembira tatkala mendengar kumandang Takbir...entah mengapa aku merasakan Ramadhan pada tahun ini amat berbeza sekali dengan tahun-tahun lepas. Apa yang aku rasakan pada kali ini adalah sesuatu yang tidak pernah aku alami sebelum ini, walhal rukun yang sama aku jalani pada setiap tahun. Mungkin inilah rahmat kurniaan-Nya kepada hamba yang lemah ini.
Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-
Sepanjang bulan Ramadhan juga banyak menyedarkan aku akan kealpaan selama ini sama ada yang disengajakan ataupun tidak. Dikesempatan ini aku ingin memohon kemaafan kepada semua ahli keluarga, sahabat handai yang mengenali diri ini. Semoga amalan kita sepanjang bulan Ramadhan mendapat ganjaran daripada Allah s.w.t. Ku harapkan juga kita akan bersua pada Ramadhan yang akan datang..Insyaallah..

No comments:

Post a Comment