Saturday, January 29, 2011

Saudara baru...

Ada seorg hamba Allah yg mengenalkan dirinya sbg DA menyatakan hasrat ingin berkenalan & katanya juga sambil2 tu nak mencari someone special dlm hidupnya...spt biasa, aku dgn hati terbuka menerima sesiapa pun sebagai sahabat asalkn ikhlas (syarat mudah...agaknyalah), wpun dlm hati org tu ndatau apa sbnrnya yg tersirat...well, yg tu aku serahkn kpdNya yg lbh mengetahui....sbg mukadimah, dia ada memberitahu yg dia pernah bertunang 2x & sbb tu lah dia convert to Islam....almost 3 years dia memeluk Islam tapi tiada sesiapa yg cuba membantunya utk memahami & menjalani kehidupan sbg seorg muslim....bab ni yg aku rasa sgt simpati padanya...plg mengejutkan ada di antara kwnnya yg membawa utk kembali ke agama asal tp syukur alhamdulillah dia tidak terpengaruh...dia byk bertanya ttg perkara2 asas dlm Islam & plg kesian dia masi tidak tahu bersolat...aku cuba mencadangkan supaya dia membeli buku2 panduan solat, berjumpa dgn ustaz @ imam, dan pergi ke JAWI...katanya, dia akan memulakan hidup baru & berharap utk menjadi umat Islam yg terbaik....aku akan cuba utk menolongnya seberapa mampu yg aku boleh & mudah2an Allah mempermudahkan jalan untuknya, amin...

4 comments: