Tuesday, January 18, 2011

cuti lagi...

Cuti 2 hari yg diberi suda abis tp mataku masih lg merah & bengkak jd aku putuskan utk tidak ke skolah sbb kalau dtg pun msti akan disuruh pulang ke rmh, biarlah aku ambil crk saja...wpun sdg bcuti tp ingatanku dgn tugas2 d skola ttp bermain d fikiran...hmmm pemilihan perbarisan, mesyuarat panitia yg tertangguh, kursus kepimpinan pengawas & inhouse BM yg sdg melambai2ku utk minta disegerakan. Mudah2an besok aku lbh sihat & blh ke skolah spt biasa sbb dlm perancangan nak adakan mesyuarat besok, insyallah.
Semalam jg aku rasa sgt kesal dgn sikapku terhadap seseorang & bkn niatku utk menyinggung perasaannya. Satu hal yg paling ingin aku elakkan ialah menyebabkan org terasa hati sama ada dgn kata2 ataupun perbuatanku. Sampai skrg aku masih belajar cara utk menjadi insan yg terbaik wpun aku tahu tidak semua org suka dgn kita. Harapanku semoga dia kembali ceria spt sediakala. Aku sedar tidak sepatutnya aku bertanyakan ttg perkara yg menjadi masalah terbesar dlm hidupnya. Pengajarannya, slps ni aku akan lbh berhati2 agar tidak menyinggung perasaan org lain, insyallah....

No comments:

Post a Comment