Wednesday, January 26, 2011

Alhamdulillah, syukur....

Semalam agak sukar utkku melelapkan mata, aku sndiri ndatau apa puncanya sdgkn tiada masalah yg memberat d kepala...org kata klu susa hendak tidur mgkn seseorg sdg teringat pd kita, hmmm mgkn jg la tp lbh tepat mgkn sbb aku lapar hehehe....smlm jg tiba2 lelaki 'mata duitan a.k.a materialistik' tu tiba2 muncul d wall my sis dgn komennya...sejak beberapa minggu yg lepas, tiba2 dia muncul lg tanpa d alu2akn, mgkn sengaja utk menarik perhatian...dia seolah2 nda fhm dgn kata2ku 'its over'...sepanjang mengenali dia nda prnh aku rasa gembira & slalu rasa kosong dlm diri, slps aku bertegas & memutuskan hubungan barulah terasa yg akulah manusia plg happy skali d dunia ni...mgkn jg inilah rahmah & kasih syg Allah kepdku sepjang aku bermunajat Hajat & Istikharah bg memohon petunjukNya...bgku, buat apa aku menggadaikn kebahagiaan hidupku semata2 ingin memenuhi keinginan 'mereka' yg mahu melihat aku mendirikan RT...lebih baik aku mengambil jalan yg membahagiakan hidupku drp meneruskan hidup yg aku pasti mgkn tidak akan bahagia...teringat dgn kata2 'berikan hatimu yg baik kpd kekasih, dia akan menghancurkannya...berikan hatimu yg hancur kpd Allah, Dia akan menyembuhkannya'....syukur alhamdulillah, hatiku nda la sampai hancur :)

2 comments:

  1. keputusan yang terbaik adalah pilihan sendiri. kebahagiaan di dunia tidaklah menjanjikan apa2 d akhirat sana. Have a nice day.

    ReplyDelete
  2. ya, btul...tp alangkah ruginya hidup ini, jika kita sbnrnya boleh mencipta kebahagiaan sama ada d dunia mahupun akhirat...terpulang kpd diri utk mencarinya...

    ReplyDelete