Thursday, October 8, 2009

Karaoke di hari raya :(

Pagi tadi staff meeting & banyak pesanan penaja drp GB & PPD antaranya persediaan 2010, cuti rehat, bla...bla...bla... dibincangkan juga program sambutan aidilfitri 2009 yang akan dibuat Jumaat depan. Kelmarin, kami ber3 (aku, Zahara & Linda) sudah berbincang dgn penyelaras tentang aktiviti yang akan dijalankan. Antaranya, anugerah pakaian tercantik dan menghafaz Ayat-ayat Lazim, aku juga sudah mendapat sponsor hadiah untuk pertandingan hafazan. Semasa berbincang tadi, tiba-tiba ada pulak cadangan untuk mengadakan pertandingan karaoke dan cadangan ini datangnya daripada seorang ustazah. Alangkah terkejutnya kami sebab nda sangka cadangan tu keluar daripada mulutnya.. Dengan sokongan beberapa orang guru yang lain, kami 3 orang speechless...Akhirnya, pertandingan menghafaz Ayat-ayat Lazim pun dibatalkan..
Punyalah kami kecewa, dan aku bagitau hadiah sponsor dibatalkan. Sepatutnya dalam bulan Syawal yang mulia ini, kita sama-sama mengucapkan tanda kesyukuran dengan memuji2 kebesaran Allah s.w.t dan bukannya dengan melalak berkaraoke. Mungkin dalam sambutan perayaan yang lain, guru-guru yang kemaruk menyanyi ni bolehlah menyumbangkan suara biarpun sampai ke malam. Aku yang bertugas sebagai pengurus pertandingan malas mau ambil tahu pasal karaoke ni dan aku pass sama Naimah, nasib baiklah dia ok jer. Malas aku dengan sikap yang kureng membina nih...

2 comments: