Thursday, January 1, 2009

Cuti Sudah Sampai ke Penghujung..

Macam tak terasa yang cuti sekolah hampir nak ke penghujung...Time2 mcm ni biasanya aku tengah prepare untuk minggu pertama persekolahan. Selain persiapan mental dan fizikal, aku kena sediakan juga rancangan pengajaran harian sebab p&p akan bermula pada hari pertama. Pada tahun ni aku bercadang untuk mengekalkan teknik seperti sebelumnya dan akan mengubah sedikit agar p&p agar lbh menarik dan mudah difahami oleh murid2ku. Aku mahu mereka lebih aktif di dalam kelas dan boleh menggunakan kemahiran berfikir dalam membincangkan setiap topik yang dipelajari. Bagi aku, budaya berfikir perlu dipupuk lebih awal supaya murid2 ini mampu menggunakan minda mereka untuk berfikir sama ada secara kreatif mahupun kritis. Walaupun mengajar di sekolah kecil dan luar bandar tetapi aku amat berpuas hati dengan pencapaian murid2ku setakat ini.

2 comments: