Saturday, May 29, 2010

Geng 5one

Geng 5one (As & Leez)


Hari ni dapat jumpa kawan2 lama semasa di 5one dulu As & Leez. Banyaknya cerita terkumpul & cerita kami banyak mengimbas semula memori dulu yang sudah lebih 20 tahun berlalu (1987-1989). Banyak juga cerita yang aku lupa tetapi yang masih malar segar (evergreen) lagi banyak. Hmmmm, cepatnya masa berlalu ya...dulu zaman anak2 kita diajar menjadi dewasa di sekolah berasrama penuh yang dihuni oleh pelbagai ragam rakan-rakan dari seluruh negeri di Malaysia. Kini, selepas melaluinya aku berasa rindu akan suasana itu yang tidak mungkin dpt ku cari di mana-mana. Bersekolah dengan budak2 yang pintar dari segi akademik sebenarnya tidaklah menyebabkan aku 'stress' sebab aku sedar akan kemampuan diri & berusaha sekadar yang perlu. Tapi, ilmu yang aku pelajari di sana sememangnya merupakan asas kepada pembentukan sikapku pada hari ini. Terima kasih diucapkan kepada semua ustaz, ustazah & guru yang telah mendidik aku menjadi manusia yang berguna. Sesungguhnya aku amat bertuah kerana pernah menjadi salah seorang warga 5one yang bukannya mementingkan akademik semata-mata bahkan penerapan ukhrawi..

No comments:

Post a Comment