Sunday, March 7, 2010

Sepanjang hari ni panas sampai ke malam . Kadang-kala awan kelihatan mendung tetapi tidak menunjukkan tanda-tanda hujan nak turun. Ramai yang mengeluh apabila diuji dengan cuaca panas termasuklah aku tetapi kini aku sedar bahawa semua ini merupakan ujian Allah kepada hamba-Nya. Ini kerana puncanya tidak lain dan tidak bukan adalah disebabkan oleh kita. Satu perkara yang sering tertanam dalam benakku ialah sepanas-panas cuaca di dunia, panas lagi api yang ada di SANA..pengajarannya kepada diriku ialah bersabarlah menerima ujian ini, kurangkan mengeluh dan sentiasa bersyukur...

Petang tadi membeli barang dapur di Servey Putatan. Dalam list barang yang patut dibeli sebenarnya sedikit saja, sampai di sana banyak pulak barang lain yang tidak masuk list yang turut terbeli...nilah yang dikatakan nafsu. Susah untuk mengawalnya tetapi dalam fikiran, aku menganggap apa yang dibeli sebagai rezeki untuk orang lain djuga dan utk dikongsi bersama-sama esp makanan la.

Besok pulak perlu menghadiri meeting PPDA daerah di PPD. Ada beberapa agenda yang akan dibincangkan & aku harap meeting ni tidak mengambil masa yang lama sebab aku 'mau masuk kelas' yang banyak suda tertinggal, 12.30 pulak ada kelas tambahan...cayok! cayok! motivasi utk diri sendiri :)

No comments:

Post a Comment